Historia marki Renault

Zgodnie z kartami historii, popularna na świecie, francuska marka Renault, której salony samochodowe rozsiane są po wszystkich krajach każdego kontynentu, jest zarazem nie tylko jedną z najpowszechniejszych firm specjalizujących się w produkcji pojazdów mechanicznych, ale także jedną z najbardziej znaczących. Przedsiębiorstwo stanowi wielowiekową tradycją markę, która oficjalnie zaczęła być kreowana dwudziestego piątego lutego 1899 roku. Jej założycielami stali się bracia Renault, od nazwiska których nazwana została cała marka. Było to Societe Renault Feres, czyli Spółka Braci Renault. W skład rodzeństwa założycieli wchodzili Fernando, Louis oraz Marcel.

Rodzina zawdzięcza jednakże sukces rynkowy przede wszystkim Louisowi, bowiem to on jeszcze rok wcześniej niż założenie marki, zdecydował się na skonstruowanie swojego pierwszego samochodu. Był on od początku do końca jego indywidualnym projektem, Hurtownia kosmetyków który także zyskał ogromną popularność wśród fanów i znawców szeroko rozumianej motoryzacji.
W wyżej wspomnianym roku 1899 natomiast, bracia weszli w spółkę i zaczęli razem współpracować na rzecz rozwijania i napędzania jednego, wspólnego podmiotu gospodarczego jakim była ich marka Renault. W głównej mierze prace realizowano w warsztacie utworzonym w starej, przydomowej szopie, która mieściła się na terytorium miejscowości niedaleko Paryża, czyli Billancourt, w której to zamieszkiwała cała rodzina. Przez rok pracowano na najwyższych obrotach, a efekty tego widoczne stały się zaledwie kilkanaście miesięcy później, gdy z prymitywnego szopskiego warsztatu bracia stworzyli potężne przedsiębiorstwo wytwarzające prawie osiemdziesiąt aut oraz dające zatrudnienie przeszło stu pracownikom. Logo firmy z kolei wykreowano w niespełna rok po tym, jak markę rozkręcono i wprowadzono na rynek motoryzacyjny.