Salony samochodowe Renault- jak powstawały?

W jednym z artykułów na temat powszechnie znanej marki Renault znajdującym się na niniejszym wirtualnym poradniku poświęconym historii, rozwojowi i salonom tego popularnego producenta, można znaleźć informacje, że podmiot o którym mowa to marka zdecydowanie warta uznania za historyczną. Dlaczego? Ponieważ stworzona została w 1899 roku i przez blisko rok intensywnych prac udało się jej wypracować logo, ponad stu pracowników stale zatrudnianych oraz około stu pojazdów wypuszczonych na rynek. Wraz z biegiem casu było tylko coraz lepiej.
Ogólnie rzecz biorąc, zanim doszło do stworzenia profesjonalnych salonów samochodowych Renault takich z prawdziwego zdarzenia, nowoczesnych oraz kojarzonych z ekskluzywnością, prace realizowane były w prymitywnym warsztacie, który w zasadzie nawet ciężko byłoby określić warsztatem. Szopa przy domu w posiadłości rodzinnej braci Renault mieszcząca się w Billancourt w pobliżu Paryża to dawne „centrum produkcyjne”. Generalnie rzecz biorąc intensywność robót założycieli była tak duża, że w rok podbili rynek.

Najpierw tworzyli oni silniki, które były wówczas najbardziej precyzyjnymi motorami napędzającymi auta osobowe na świecie. Następnie przedsiębiorstwo zaczęło prosperować jako firma z własnymi salonami motoryzacyjnymi. Pierwsza konstrukcja, autorstwa jednego z braci, tj. Louisa Renaulta, stworzona została w 1988 roku, a więc rok przed oficjalnym stworzeniem marki. Pierwsza konstrukcja na sprzedaż z kolei pojawiła się na rynku motoryzacyjnym w roku 1902. Był to silnik charakteryzujący się mocą jakieś dwadzieścia pięć koni mechanicznych, zaś pojemnością 3750 centymetrów sześciennych.