Kluczowe momenty rozwoju marki Renault

W roku 2000 marka Renault zaczęła się bardzo intensywnie rozwijać, a konsekwencją tego stało się przede wszystkim jej uczestnictwo w mistrzostwach świata z zakresu Formuły 1. Był to zdecydowanie przełomowy moment w całej historii charakteryzowanej marki.
Chodziło o intensywną pracę nad udziałem w zmaganiach sportowych motoryzacyjnych w sezonie 2002. I tak też się stało. Wynikało to w dużym stopniu z faktu, iż Renault postanowiło wykupić równie powszechnie znaną markę, jakim była marka Benetton, która w tamtym momencie stanowiła podmiot wręcz upadający i stopniowo wychodzący z mody i wypadający z rynku. Zamierzenie wykupienia Benettonu nie było natomiast przypadkowe, wiązało się ono od razu z gotowym pomysłem, co dalej z tym począć.

Efektem stało się przeistoczenie owego przedsiębiorstwa w wielki, usprawniony zakład fabryczny. Co to dało, jeżeli chodzi o działalność i pozycję Renault w szeroko rozumianej branży motoryzacyjnej? Przede wszystkim chodziło o to, że Renault zaczął wysuwać się na prowadzenie, pozostawiając konkurencję daleko w tyle, a to za sprawą posiadania coraz większej ilości znaczących niegdyś podmiotów. Na przykład w czasie wykupienia Benettonu, Renault miał już w swoim posiadaniu przeszło siedemdziesiąt trzy procent wszystkich akcji Dacii. Wystarczyło od momentu pozyskania Benettona i jego przekształcenia w zakład wytwórczy ledwo parę miesięcy, aby doszło do równie kluczowego wydarzenia, a mianowicie zainicjowania na terenie Paryża Atelier Renault, tuż przy Champs Elysees. W tym prestiżowym, ekskluzywnym i luksusowym salonie była możliwość obejrzenia unikatowych modeli studyjnych, a do tego przy wykwintnym francuskim posiłku parodaniowym. Wspomniane studio stało się swego rodzaju marketingową i reklamową wizytówką marki, która zaczęła słynąć wśród powszechnych zjadaczy chleba, a nie tylko zagorzałych fanów motoryzacji.